Організація
інклюзивного навчання та педагогічного патронажу
На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 року № 872 «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», відповідно до наказів МОН України від 20.12.2002 № 732 «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» та від 19.05.2008 р. № 432 «Про внесення змін до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», листа МОН, молоді та спорту України від 18.05.2012 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» на виконання річного плану школи на 2021-2022 навчальний рік, з метою контролю за організацією індивідуального та інклюзивного навчання учнів школи у 2021-2022 навчальному році заступником директора з навчально-виховної роботи Шевченко М.М. було проведено перевірку індивідуального та інклюзивного навчання учнів школи. За результатами перевірки було встановлено, що в закладі навчається 5 дітей-інвалідів, 1 учень знаходяться на домашньому навчанні. Робота з даного напрямку в школі організована згідно нормативних документів. Оформлено та постійно поповнюється банк даних дітей-інвалідів, які навчаються за індивідуальною формою або/та мають інвалідність, дітей з особливими потребами, шляхом своєчасного виявлення та обліку таких дітей.
На кожну дитину-інваліда на початок року в школі підготовлено інформаційний банк, який містить:
- індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами та індивідуальною навчальною програмою;
- копію програми реабілітації дитини-інваліда;
- копія свідоцтва про інвалідність;
- характеристика дитини-інваліда (з ознайомленням батьків);
- акт відвідування на дому та обстеження сім’ї (двічі на навчальний рік);
- моніторинг участі дитини з ОПП у виховній роботі;
- табель (виписка) успішності дитини з ООП,
Індивідуальне навчання здійснюється педагогами, які мають відповідну освіту з предмету, який викладають. Їх склад затверджено відповідними наказами по школі, які погоджено з Департаментом освіти міста. У розкладі навчальних занять, який складено з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини, динаміки розумової працездатності протягом дня і тижня та дотриманням санітарно-гігієнічних вимог, передбачено тривалість уроку, термін, час і місце його проведення. Розклади занять погоджено з батьками учнів (є підпис батьків, дата погодження.)
Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими потребами здійснюється згідно критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальної навчальною програмою.
Окремо вчителями-предметниками за кожним предметом складено календарне планування, останнє затверджено директором школи. Організація індивідуального та інклюзивного навчання учнів школи у 2021–2022 навчальному році охоплювали дітей з ООП різними формами навчання відповідно до стану здоров’я, їх можливостей та здібностей. При організації індивідуального навчання виконуються вимоги Державного стандарту освіти, індивідуальні навчальні плани включають інваріативну частину типових навчальних планів в повному обсязі. Оформлено індивідуальні журнали, в яких фіксується проведення уроків, ведеться облік успішності, знаходиться розклад занять, погоджений з батьками і складений з урахуванням індивідуальних особливостей їх пізнавально-навчальної діяльності, динаміки розумової працездатності протягом дня й тижня та з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог, та маршрут руху до місця проведення занять. Учні ведуть щоденники, де записують домашні завдання, вчителі виставляють оцінки. Постійно проводиться робота з батьками з питань посилення контролю з їх боку за виконанням домашніх завдань.
Адміністрацією школи здійснюється постійний контроль за навчанням дітей за індивідуальною формою навчання та охопленням інклюзивною освітою. Вчителі-предметники склали індивідуальні плани роботи з учнями та погодили їх з адміністрацією. Питання щодо індивідуальної та інклюзивної форми навчання розглядалося на нарадах при директорі.