Статут ЗОШ №45
Маріупольська загальноосвітня школа I–III ступенів №45 Маріупольської міської ради Донецької області (далі – ЗОШ №45) є міським комунальним закладом освіти, заснованим на майні міської громади, суб’єктом права власності, якої є Маріупольська міська рада (далі – власник). Власник або уповноважений ним орган здійснює фінансування закладу освіти, його матеріально – технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні конструкції, обладнання, встановлює територіальні межі обов’язкового обслуговування, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування учнів...
Освітні програми
Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 45 Маріупольської міської ради Донецької області – заклад загальної середньої освіти з українською мовою навчання, який надає освітні послуги по отриманню повної загальної середньої освіти.
Метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
Завдання школи полягає у формуванні компетентної людини, адже найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями.
Пріоритетного значення в розбудові нової школи набуває завдання формувати в учнів систему загальнолюдських цінностей – морально-етичних (гідність, чесність, справедливість, турбота, повага до життя, повага до себе та інших людей) та соціально-політичних (свобода, демократія, культурне різноманіття, повага до рідної мови і культури, патріотизм, шанобливе ставлення до довкілля, повага до закону, солідарність, відповідальність). У центрі освіти сьогодні перебуває виховання в учнів відповідальності за себе, за добробут нашої країни.
Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності.
Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:
· читання з розумінням;
· уміння висловлювати власну думку усно і письмово;
· критичне та системне мислення;
· здатність логічно обґрунтовувати позицію;
· творчість, ініціативність;
· вміння конструктивно керувати емоціями;
· вміння оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми;
· здатність співпрацювати з іншими людьми.
У відповідності до чинного законодавства заклад загальної середньої освіти здійснює освітній процес відповідно до рівнів освітніх програм трьох ступенів освіти:
I ступінь - початкова освіта тривалістю чотири роки;
II ступінь - базова середня освіта тривалістю п’ять років;
III ступінь – профільна середня освіта тривалістю два (три) роки.
Основним засобом реалізації призначення закладу загальної середньої освіти є засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту загальноосвітніх програм. У той же час заклад має у своєму розпорядженні додаткові засоби реалізації свого призначення, а сааме:
· уведення в навчальний план предметів і курсів, що сприяють загальнокультурному розвитку особистості;
· надання учням можливості спробувати себе в різних видах діяльності (інтелектуальної, трудової, художньо-естетичної тощо);
· поглиблене вивчення окремих предметів;
· надання учням можливості вибору профілю навчання, темпу засвоєння навчального матеріалу;
· оригінальна організація навчальної діяльності, інтеграція навчальної та позанавчальної діяльності;
· надання додаткових освітніх програм і додаткових освітніх послуг;
· надання учням можливості здобувати позашкільну освіту.
Освітня програма, що реалізується в закладі, спрямована на:
o формування в учнів сучасної наукової картини світу;
o виховання працьовитості, любові до природи;
o розвиток в учнів національної самосвідомості;
o формування людини та громадянина, яка прагне вдосконалювання та перетворення суспільства;
o інтеграцію особистості в систему світової та національної культури;
o рішення задач, формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в суспільстві;
o виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до культурних традицій та особливостей інших народів в умовах багатонаціональної держави;
o створення основи для усвідомленого відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм;
o формування потреби учнів до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення тощо.
Отже, місія навчального закладу: реалізація освітніх запитів суспільства й вимог держави в галузі освіти, забезпечення якості освіти у створеному на засадах сталого розвитку середовищі рівних можливостей та індивідуальних освітніх перспектив здобувачів освіт